Świętomięs Polski 2014 – 30-31.08.2014

Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP

Świętomięs Polski 2014”

 impreza promocyjna w formule  festynu kulinarnego promująca mięso wołowe, wieprzowe i drobiowe

                               realizowana z Funduszy Promocji:

                   Mięsa Drobiowego, Mięsa Wieprzowego, Mięsa Wołowego

                                      30  -  31 sierpnia 2014,  Lublin                                 

Tegoroczny „Świętomięs Polski” zawita do Lublina. Wielka to radość dla mieszkańców tego pięknego miasta, bo impreza niesie ze sobą nie tylko smaczne dania mięsne ale dużo radości i zabawy, pokaz ów sportowych i występów artystycznych. Właśnie ta rozmaitość propozycji programowych w ramach jednego festynu kulinarnego stała się największą siłą imprezy. Niewątpliwie poprzez atrakcyjną formułę – wypracowaną w poprzednich edycjach – zasłużyła sobie na miano prawdziwego wydarzenia. Zarówno w Poznaniu jak i na Śląsku w Chorzowie oraz w Trójmieście imprezy zakończyły się wielkim sukcesem frekwencyjnym.  „Świętomięs” odwiedzało po kilkadziesiąt tysięcy osób. A jeśli dodać do tego przekaz medialny w postaci licznych relacji telewizyjnych i audycji radiowych, czy też artykułów prasowych, to możemy powiedzieć, że mamy do czynienia także z powodzeniem w segmencie promocji, która jest przecież najważniejszym celem przedsięwzięcia. I pewnie dlatego przez te kilka lat „Świętomięs Polski”  urósł do rangi największej i najważniejszej akcji promocyjnej, propagującej ideę zdrowego żywienia w oparciu o dietę mięsną – co z dumą podkreśla autor koncepcji imprezy Jacek Marcinkowski.

Organizatorzy wyrażają nadzieję, że i w tym roku „Świętomięs” potwierdzi swoją moc, przyciągając w ostatni weekend sierpniowy na Podwale w Lublinie tysiące entuzjastów dobrego jedzenia i godziwej rozrywki. Na publiczność będzie oczekiwać kilkanaście stanowisk kulinarnych i całodniowe prezentacje połączone z degustacjami i nauką gotowania. Na Scenie Kulinarnej mistrzowie kuchni najpierw odsłonią tajemnice zawodu, a potem zaproszą uczestników pokazu do wspólnego stołu. Potrawy przygotowane na bazie drobiu, wieprzowiny i wołowiny będą serwowane – oczywiście nieodpłatnie – z  wielkiego Kotła Obfitości, Mega Patelni i słynnych Smokerów, olbrzymich urządzeń do grillowania i wędzenia. Jak obiecuje Janusz Rodziewicz, prezes Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy RP organizującego „Świętomięs Polski”,  przewiduje się wydanie kilkudziesięciu tysięcy porcji!

Wśród innych atrakcji nie zabraknie zmagań sportowców w wydzielonej strefie „W mięsie siła”. Najmłodsi uczestnicy festynu zostaną zaproszeni na animacje do „Zagrody Młodych Hodowców”.  A wytrawni konsumenci zapewne zechcą odwiedzić „Mięsną Wszechnicę” by spotkać się z konsultantami i uzyskać poradę od dietetyka lub by wysłuchać krótkich prelekcji na temat zdrowego odżywiania.

Także program artystyczny na scenie głównej będzie obfitował w niespodzianki. W nieustających prezentacjach wezmą udział lubelskie zespoły ludowe, orkiestry strażackie,  zespoły muzyczne, a w godzinach wieczornych gwiazdy estrady.

Istotną rolę – jak przy każdej edycji imprezy – odgrywają lokalni wytwórcy. Na razie pozostaje niewiadomą jaki mięsny przebój przygotują oni dla lubelskiej publiczności. Warto przypomnieć, że w poprzednich wydaniach nadzwyczajnym powodzeniem cieszyła się „Najdłuższa Kiełabasa Świata”, najcięższy Krupniok i „Świeża Kiełbasa z Kutra”. A może teraz czas na „Lubelski Warkocz”, zapleciony z pasemek trzech gatunków mięs: drobiu, wieprzowiny i wołowiny. Wyobraźmy sobie jak jest wystawiony na długim 100 metrowym stole, przygotowany do dzielenia dla publiczności. Byłby to znakomity ukłon w stronę właśnie tych trzech Funduszy Promocji Mięsa finansujących przedsięwzięcie.

Z pewnością tegoroczny „Świętomięs” odwiedzi wielu gości z kraju i z zagranicy, tych bardziej i tych mniej oficjalnych. Ich lista stale się wydłuża. Wśród VIP-ów nie powinno też zabraknąć poety renesansu Jana Kochanowskiego, nie tylko syna ziemi lubelskiej ale wyróżniającego się smakosza potraw mięsnych, do których miłość do nich wyznawał w wielu utworach literackich. „Mamy nadzieję, że Wieszcz, poruszony wydarzeniem, zejdzie z cokołu w Czarnolesie i odwiedzi nas w te ostatnie dni sierpnia na Podwalu” – zauważa Andrzej Łyszyk producent i reżyser imprezy.

I choćby dlatego warto więc zajrzeć na „Świętomięs”  by sprawdzić wagę przepowiedni. Zapraszamy.

 

Założenia

  1. Impreza propagująca mięso drobiowe, wieprzowe, i wołowe oraz jego przetwory jako podstawowy składnik zdrowego żywienia, połączona pokazami kulinarnymi, degustacją i poczęstunkiem, prezentacjami edukacyjnymi i spotkaniami z przedstawicielami nauki, działaniami sportowymi i artystycznymi.
  2. Dwudniowy festyn promocyjny w plenerze, swoisty festiwal mięsa, przetworów mięsnych i hodowli jako impreza cykliczna, organizowana co roku, we wrześniu, w wybranej wielkiej aglomeracji miejskiej.
  3. Adresatem imprezy są nie tylko profesjonaliści związani zawodowo ze środowiskiem przetwórców, wędliniarzy, hodowców i technologów żywienia oraz gastronomów – ale przede wszystkim – w ramach popularyzacji idei – jako tzw. zwykli konsumenci – mieszkańcy wielkich skupisk miejskich.
  4. „Świętomięs” ma charakter promenadowy i odbywa się na całej przestrzeni wybranego obszaru w reprezentacyjnej części miasta lub na specjalnym obszarze piknikowym. Teren podzielony strefy tematyczne, w których odbywają się działania równoległe.

Nazwa

Warto przypomnieć, że nazwa „Świetomięs Polski” została stworzona specjalnie na tę okazję, odwołuje sie do istniejącego w tradycji staropolskiej terminu „mięsopust” Jednak wynikające z tej nieco archaicznej stylizacji nowe słowo „świętomięs” ma oczywiście zupełnie inne znaczenie. I dlatego należy go rozumieć dosłownie właśnie jako święto mięs. Drugi człon nazwy „Polski” dokładnie lokalizuje kraj pochodzenia mięsa i narodowy charakter promocji.

Strategia działań

  1. Podtrzymanie komunikacji poprzez wykreowane w latach poprzednich logo i hasło reklamowe. Logo i hasło programu mają na celu stworzenie właściwych skojarzeń z danymi produktami, a tym samym ma zagwarantować realizację celów skierowanych do grup docelowych programu. Właściwa identyfikacja programu zagwarantuje właściwy odbiór i przyciągnie zainteresowanie zakładanych grup docelowych programu. Logo, jako charakterystyczny znak, zawiera w sobie wszelkie elementy związane z ideą Festiwalu, jego miejscem i terminem oraz środowiskiem branży mięsnej.
  2. Organizacja właściwej imprezy pod nazwą „Świętomięs Polski” ma charakter imprezy promenadowej i masowej i odbywać się będzie w roku 2014 w jednym z wybranych miast wojewódzkich, w wyznaczonym obszarze podzielonym na specjalne strefy, w których odbywają się działania równoległe. Dwudniowy festiwal mięsa, przetworów mięsnych i hodowli jest imprezą cykliczną, o zasięgu ogólnopolskim.
  3. Popularyzacja mięsa w środowisku konsumentów oraz gastronomików i restauratorów oraz dziennikarzy, recenzentów kulinarnych poprzez szereg imprez równoległych, m.in. wręczenie dorocznych, prestiżowej nagrody „Carnelius”.
  4. Działania o charakterze Public Relations, w tym spotkania z przedsiębiorcami branży mięsnej, właścicielami zakładów przetwórczych, rzemieślnikami, rzeźnikami, oraz konferencje prasowe, informacje prasowe i reklamy w prasie branżowej będą służyły budowaniu relacji wzajemnych, w szczególności handlowych i konsumenckich.
  5. Badania konsumenckie (preferencje, konsumpcja)
  6. Konkursy.

Cel marketingowy

Przewiduje się, że – podobnie jak w latach ubiegłych – w ciągu dwóch dni imprezy udział bezpośredni weźmie ca 30 tys. uczestników, zaś kontakt pośredni po przez informacje medialne (prasa, radio, telewizja, internet) wg szacunków kształtuje sie na poziomie 700 tys – 1 miliona odbiorców. Dodatkowo do utrwalenia informacji o imprezie i znaku towarowego przyczyniają się tzw. przekazy ustne, czyli relacje uczestników imprezy przekazywane bliższej i dalszej rodzinie, znajomym itp.

Łącznie daje to liczbowy obraz grupy docelowej na poziomie ca 1.200.000 odbiorców.

Tagi